tisdag 3 juli 2012

Alla socialdemokrater kan köra förort- jag kör Rudberg!

Slukade Rudbergs senaste, Två gånger är en vana. Har gillat Rudbergs böcker sen tonåren och blev inte besviken. Gillar glammet och elegansen. Mord i en salong känns så mer rätt än mord i köket i ett radhus i en dyster förort. Alla socialdemokrater kan köra förort- jag kör Rudberg!


Det finns alltid ett gäng trista socdempatriarktöntar som avfärdar dylika böcker med "chic lit"-trams. Dö. Såna kommentarer känns lika motiverade och aktuella som att äta färdigförpackad micromat. Anser mig modest nog för överlägsen för att ens nudda en sådan debatt.

Rudberg skriver träffande och medryckande och jag både skrattar och blundar om vart annat. Personporträtten känns äkta och jag skräms lite av att jag identifierar mig lätt med den 55-åroga Jidhoff. Bra skrivet alltså!

Spana även in Rudbergs korta men koncisa blogg.

2 kommentarer:

  1. Den ska jag läsa under kommande semester! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul, rekommenderar jo! passar perfekt som avkoppling :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!